marți, 12 ianuarie 2010

Gripa porcină, manual de manipulare în masă

Mă aşteptam ca familia lui Toni Tecuceanu să reacţioneze. Era evident că diagnosticul precipitat pus de medici, şi comunicat de Adrian Streinu Cercel după deces, să devină controversat după ce se vor linişti apele. Apele nu s-au liniştit şi semnele de întrebare au apărut. Familia ştia că plămînii lui Toni erau afectaţi de o răceală netratată. Primele două teste legate de virusul A H1N1 au ieşit negative. Abia al treilea a ieşit pozitiv. Nici familia, nici prietenii, care au stat împreună cu Toni, în ultimele săptămîni nu s-au contaminat. Vedeţi aici povestea fratelui lui Toni. Şi ştiţi ce s-a întîmplat după. Cum s-au aglomerat spitalele. Cum oamenii, neîncrezători pînă atunci în autorităţi, şi pe bună dreptate, au hotărît să îşi facă vaccinul. Nu mă interesează să îmi exprim o opinie, pro sau contra vaccin. Nici nu sunt adepta teoriilor conspiraţioniste. Însă nici nu sunt de acord cu politica lui: "faceţi aşa pentru că aşa zicem noi. Iar noi ştim". Pentru că nu au făcut pînă acum dovada că "ştiu". Mă mai întreb de ce, aceiaşi oficiali., au avut nevoie de exemplul unei persoane cu notorietate pentru a se face ascultaţi. De ce oamenii nu aveau deja încredere în autorităţiile medicale. Sunt unele voci care îi fac, pe cei care refuză să se vaccineze, iresponsabili. Eu nu m-aş pripi. Naţiunea suferă de multe boli astăzi, dar nu poate fi acuzată de paranoia în masă. Cei mai mulţi doar îşi pun cele mai fireşti întrebări. Şi bine fac. Instinctul meu îmi spune că Toni a fost doar un vehicul. Măiestuos folosit, potrivit tehnicilor de manipulare. Grotesc, în toate celelalte accepţiuni. Şi după cum spuneam. Poporul nu suferă de paranoia. Mai degrabă suferă de teamă, pe lîngă neîncredere. Teama i-a împins să stea la cozi interminabile pentru a-şi lua vaccinul. Nu încrederea.

10 comentarii:

Axante spunea...

Excelent! Foarte bine scris, cam aceeasi impresie o am si eu!

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

Nashu_mare spunea...

De ce nu poate fi acuzata natiunea de paranoia in masa? Mai ales cand e vorba de probleme medicale... Mai ales cand stim cum merg romanii la doctor...

romana spunea...

Romanii Nu merg la doctor, atat cat ar trebui, pentru ca nu au bani sau pentru ca nu se informeaza. Nu pentru ca ar fi paranoici.:)

Nashu_mare spunea...

Nu numai. Multi merg pe principiul "mie nu mi se va intampla si, daca mi se intampla, stiu eu cum sa ma fac bine. Doctorii sunt prosti si vor sa ne faca de bani." De aici pana la paranoia cu "totul e o conspiratie mondiala sa vanda niste vaccine" nu mai e decat un pas mic.

romana spunea...

Nashule, te-ai vaccinat? In ce categorie te incluzi?

Nashu_mare spunea...

Anul asta nu m-am vaccinat. Si asta din cauza ca ma tot doare gatul de ceva vreme.

Valentin Serbanut spunea...

Am vazut articolul acela cu Toni Tecuceanu. Acum, intrebarile cu "de ce nu a luat si altul" au un raspuns clar, ah1n1 are o rata de transmisie de 2%. Din acesti 2% care "iau" boala, mor undeva la 0,02%, mai putini decat cei care mor de gripa sezoniera... nu uitati ca orice boala are o rata a mortalitatii. Deci ai sanse mai mari sa prinzi cinci numere la loto decat sa iei boala si sa mori de ea.
Acum, deja a trecut ceva vreme de cand nu au mai aparut cazuri de ah1n1 si a cam trecut subiectul in umbra. Poate din cauza ca s-au dat vaccinurile toate?
(eu cred ca) ah1n1 este un virus inofensiv si inofensiv este si vaccinul, dar baga niste bani frumosi in unele buzunare.

romana spunea...

Vali, Pandemia a fost declansata de OMS tocmai pentru ca au decretat ca este o boala cu rata de transmisibilitate mare. De fapt, cam asa este si definita pandemia. Nu stiu unde ai gasit tu procentul de 2% dar e interesant. Nu, Nu cred ca s-a utilizat nici 50% din vaccin. Cat despre interese...e un subiect atat de vast!

Alexwap spunea...

acum se pare in 2011 ca nu se mai aude nimic de gripa porcina, cum naiba dintr-o epidemie s-a ajuns sa dispara ...