luni, 19 octombrie 2009

Stafiile PSD

Au murit Ovidiu Muşetescu şi Radu Timofte. Ieri încercam să confirm informaţia referitoare la decesul primului dintre ei. Am sunat la partid, de unde am aflat că Muşetescu era extrem de bolnav în ultima lună, şi că a fost transferat de la o clinica din Viena, aici in Bucuresti. Am sunat şi la AVAS, autoritatea pe care a condus-o ani buni. Am fost la fel de telegrafica în exprimare: "ştii, am auzit că a murit Muşetescu. Ai auzit ceva?" Nu, nu auzise. Îmi închide telefonul. Mă sună înapoi, copleşit de durere. Plînge şi mă roagă să nu dăm o ştie negativă, măcar acum că a murit. Că a fost un om bun, că noi am fost lăsaţi să vedem numai ce s-a vrut să vedem...Am tresărit. Era cu totul nepotivit ceea ce tocmai făcusem. Am sunat, pe un ton impersonal, cu intenţia de a confirma o ştire. Şi atît. Nu m-am gîndit nicio secundă că omul chiar murise şi că erau atîţia apropiaţi care îl plîngeau. Am confirmat ştirea, la fel de telegrafic. Apoi, am încercat să îmi amintesc privatizările la care a participat Ovidiu Muşetescu: Sidex, ARO, Alro, a Alprom... Dar e posibil ca noi să fi văzut doar ceea ce ei ne lăsau să vedem? Este posibil ca şeful APAPS să fi executat, în mare parte, ceea ce i se spunea pe linie de partid şi nu numai? Se ştie că băieţii răi nu apar niciodată în prima linie. De regulă, cei care execută, nu au toate informaţiile despre ce urmează să se întîmple. În cazul privatizărilor, ei au o sumă de bani negociată de o comisie, mai mulţi ofertanţi, şi o strategie. Ce se întîmplă pînă în acel punct, negocierile care se duc, cum este selectat cîştigătorul licitaţiei, s-ar putea să nu fie deloc voinţa celui care se întîmplă să semneze. Oricum, în cazul lui Muşetescu, deşi s-au scris tone de articole argumentate, nici un dosar nu ajunsese în instanţă. Pînă în urmă cu o lună. Deja se ştia că este grav bolnav, deci omul putea fi sacrificat de dragul justiţiei. Astfel că dosarul Alro, în care Ovidiu Muşetescu era învinuit, a fost trimis în instanţă.
Astăzi am aflat şi de decesul lui Radu Timofte, fost director SRI. A murit doborît TOT de o boală necruţătoare. Partidul, acelaşi partid, s-a delimitat repede de Timofte aşa cum se delimitase nu de mult şi de Muşetescu. Un alt punct comun al celor doi este Omar Hayssam. Muşetescu este cel care A SEMNAT dosarele privatizărilor IPRS Băneasa, Polirom Roman şi Moldosin Vaslui, societăţi care au fost preluate de sirian. Iar Radu Timofte a demisionat în anul 2006 de la conducerea SRI, după ce a fost eliberat acelaşi Omar Hayssam.

Niciun comentariu: